2012. augusztus 22., szerda

Hamarosan újra Magyarországon

Esküvőre megyünk, de ha már otthon vagyunk akkor fogorvoshoz is benézünk tiszteletünket tenni, Tomi anyajegyeket fotóztat, én meg előkotrok valami sztreccsgatyát és felkeresem az orvost aki lassan (jesszusom!) 12 éve műtötte a térdeimet. Kikeresem a netről a vezetékes telefonról hívható kódszámot, amivel a munkahelyemről tudok magyar mobilt hívni (nem annyira olcsó mint régen volt, de itt most a lényeg az volt hogy ne látszódjon a magyar előhívó. Nem hiszem hogy megorrolnának érte, de jobb ez így). Ilyen kódszámok hívásakor mindig izgulok, mert sokszor előfordult hogy félrekapcsoltak és valami vaidegennek kezdtem el beszélni és mintha nem tudnék magyarul kb akkora sokkot kapok.

Negyedik csengésre fel is veszi egy nő a telefont, mire én megzavarodok és a hölgynek kétszer rám kell hallóznia mielőtt meg merek szólalni az anyanyelvemen.
- Jó napot kívánok, MuciFoci vagyok és Dr Bubóval* szeretnék besz
- Nem tudom adni. Rendelés van. (a hölgy egyértelműen nem tudja ki vagyok, habár 12 évvel ezelőtt a doktorok még felvették a telefonjukat)
- Azt értem, de én időpontot szer
- Csak magánrendelésre tudok adni. Most rendelés van (wow, még jó hogy nincs TB kártyám és nem vagyok jogosult az államira)
- Az rendben van, nekem megfelel de több információra len
- Akkor hívjon vissza négy után. Most rrrrendelés van. (itt már éreztem hogy finoman le vagyok tolva mint egy szaros gatya. Kihívás elfogadva)
- Jó, de mik
- Szeptember 5 délután négy
- Az nekem nem jó. Hatodika jó.
- Akkor ez nem lesz aktuális, a doktor Bubó csak szerdánként csinál magánrendelést, visszonth
- És az azt követő szerda? (nehogy azt gondolja már hogy csak ő tud más szavába vágni)
- Mármint 12-e?
- Igen.
- Az jó.  Tizenhat óra tíz perckor a magánrendelőben akkor. Mi a neve?
- Mennyibe kerül?
Miután mindannyian megválaszoltuk a másik kérdését, el is búcsúztunk. Azért figyeltétek hányszor a szavamba vágott a rendelés miatt? Nem volt bunkó, csak éreztette velem hogy nincs rám ideje, noha gyanítom hogy ő sem a hivatalos fizetéséből megy nyaralni. Pedig azt még el sem mondtam neki hogy Londonból hívom, habár eddig ezen tény említésére rugalmasságot csak a fogorvosomtól kaptam. Meg nőgyógyásztól (igaz, hozzá át kellett menni Fehérvárra, mert Veszprémben a nőgyógyászok vagy annyira királyok hogy a betegekhez le sem ereszkednek, vagy 70 év felettiek).

Dr Bubó egyébként tök rendes doki, most írtam is egy emailt neki (mert még mindig lehet hogy totál mellétárcsáztam és egy humoros könyvtárossal beszéltem Borsodban), és már most kíváncsian várom hogy mit fog mondani a virgácsaimra.

* Dr Bubó: nem ez az eredeti neve. Még csak nem is hasonlít rá. És azt sem mondhatom hogy Ursulával beszéltem (mert Ursula sosem brummogta le a pácienst hogy rrrendelés van...)

Nincsenek megjegyzések: