2011. február 16., szerda

Hogyan Utáltassuk Meg Magunkat A Kollégáinkkal?

De főleg a titkárnőkkel és asszisztensekkel.

Lista kezdő menedzsereknek, frissen kinevezett csoportvezetőknek és általában mindenkinek, aki legalább egy emberrel feljebb áll a céges hierarchián.

A teljesség igénye nélkül:
  1. Ne köszönj meg semmit. Elvégre ha valakinek az a munkája ami, akkor ne várjon érte köszönetet. Se tanár, se orvos, főleg ha titkárnő.
  2. Ne tanulj meg semmiféle irodai berendezést használni. Ha ki kell nyomtatnod egy húsz oldalas dokumentumot, mennyivel egyszerűbb azt továbbítani és speciális igényeidet benyújtani, mint magadnak megcsinálni.
  3. Ne vedd fel a telefonod. Inkább várd meg, amíg az illető aki kapcsolná, az üzenetet vegyen át. Amint megkapod az e-mailt, rögtön kérdezz vissza. Ha nincs szám, akkor azt. Ha nincs ott pontosan hogy miért hívott az illető, akkor azt. Ha semmi más nem jut eszedbe, akkor írj vissza hogy tovább kellett volna csörgetnie, mert az asztalodnál voltál.
  4. Azzal a címszóval, hogy te nagyon elfoglalt vagy, sose válaszolj e-mailekre két órán belül. Viszont este 10kor mindig küldj valakinek egy három soros üzenetet, hogy az illető érezze hogy te még késő este is dolgozol.
  5. Természetesen nyaralásról jelentkezz be, de lehetőleg csak a főnöknek, a többieknek elég csak visszaérkezted után szóban elejteni valami olyasmit hogy 'igen, szuper volt a nyaralás, a tenger szikrázóan csillogott, a reggelinél például mindig az asztaltól néztük a huncut delfineket. Azért volt tele annyi gépelési hibával az üzenetem a főnöknek is!'
  6. A tárgyalásaidat mindig úgy intézd hogy bemutathasd erődet a klienseknek. Például, telefonálj ki, és kérj cukorszirupos hangon egy extra üveg vizet. Amikor megérkezik a víz, kérj még tejet a kávéhoz. Amikor megérkezik a tej, akkor nagyokat sóhajtva jelezd hogy nincs koffeinmentes kávé. Természetesen akkor is kérj vizet/tejet/kávét ha van elég a tárgyalóban.
  7. Sose tedd vissza a helyére amit használsz. Legyen az tűzőgép, fel nem használt fejléces papír, vagy a kávésdoboz.
  8. Ne tedd be a mosogatógépbe a használt poharadat, tányérodat.
  9. Ha rád szólnak hogy pakold el, akkor sunyiba fektesd be a tányért a felső polcra. A poharakat pedig ne lefordítva állítva, hanem szigorúan fektetve helyezd az alsó kosárba!
  10. Sose húzd le a vécét rendesen. Chipmunk-19 már kifejtette ezt egyszer, nem tudok mást hozzáfűzni. Talán annyit hogy az elkövető csak azt hiszi hogy senki sem tudja hogy ő volt, de valójában mindenki tudja pontosan hogy ki rondázta össze a klotyót.
   +1   Kora délután érdeklődj hogy másnap mikor lesz bent a főnök reggel, mondván beszélned kell vele. Vagyis te is ráérsz beérni addig. Délután pedig sétálj körbe az irodában többször, határozottan, és amint látod hogy tiszta a terep (= főnök már elment), akkor te is indulatsz haza.


Ügyvezető, Főelőadók, Egyes csoportok... és a többiek

    2 megjegyzés:

    muzli írta...

    Annyira ismerős. :o( Nem véletlenül váltottam, amint tudtam.

    Chipmunk-19 írta...

    Ne túl hangosan, de nyugodtan fütyörésszél munkaidőben vagy dobolj a lábaddal az asztal alatt.

    Tedd fel a telefonodra a lehető legirritálóbb csengőhangot - irredenta mondókák előnyben - állítsd a lehető leghangosabbra a hangerőt, majd hagyd el az irodát kb. 1o percre. Persze a telefonodat hagyd az asztalodon.

    olvasgasd titokban a munkatársak blogját,FB profilját persze név nélkül és persze munkaidőben, majd besúgó módjára szolgáltass infókat a HR-nek.

    haha, amúgy jót röhögtem.