2011. február 17., csütörtök

Zumbázni Voltam

Nem jött be.


Elmondom miért. Már írtam hogy nem sokat tudtam róla, csak azt hogy táncikálós, meg salsás, meg bachatás meg ilyenes. Szóval latin zene. Rossz nem lehet.

Voltam már kubai salsát tanulni, úgyhogy az alaplépéseket ismerem is. Előbb érkeztem a stúdióhoz, ezért türelmesen kint vártam. Amikor rájöttem hogy rossz stúdió előtt álldogálok, rohantam át az egyes terembe, és beálltam az addigra ugrándozó nők közé (megj. két pasi is volt).
Kicsit komikus volt, ahogy a teremben a gyakorlott zumbázók rázták mindenüket (de tényleg!), az üvegfal másik oldalán pedig a konditerem vasakat gyúró férfiközönsége szájtátva mosolyogva nézte a pattogó cicik és rezgő popsik halmazát.

Lehet hogy ez volt az első ami elvette a kedvemet, lehet hogy a tanár angol tudásának hiánya (?), mert nem azt mondogatta hogy egyet jobbra kettőt balra, hanem ide, ide, ide éééés ide! Őszintén, hogyan lehetne követni egy ilyen oktatást kezdőként?

Aztán ott volt a fényfaktor is. Számomra a salsa, bachata és egyéb latin táncok az érzékiségről szólnak. A félhomályról, az ízlésesen megejtett lépésekről, kacér ruhákról, finom sminkről és a lüktető latin zenéről szól. Itt viszont a terem műtőslámpái szétrombolták a zene hatását, és hamarosan éreztem (körülbelül három perc után),  hogy itt nem az a latin zene van amit én ismerek és szeretek, inkább megy itt a Riói Karnevál rumtól fűtött észt veszett tánca. Egyes rázásoknál és lépéseknél már azt hittem hogy bárányt áldozunk valahol Havana külvárosában. Persze egy pillantás a bal oldalamra, ahogy a mellizmok kacagtak felénk és máris visszazumbáztam a valóságba. Vagyis a teremben lévő fekete nők méretre való tekintet nélkül úgy tudják rezegtetni a feneküket hogy semmi más testrészük nem mozog, néhány (túlontúl) lelkes fehér lány szinte komoly arccal végzi a feladatokat, megint mások pedig már annyira régi zumbások hogy szinte nem is néznek a tanárra és a kintről bámuló férfiakon lopva mérik mozgásuk tökéletességét.

Erőltetettnek tűnt hogy egy olyan táncot mint a salsa próbálunk testedzésre használni. Nem vitatom, ha valaki naponta legalább két órát salsázik, annak nemcsak ízületi panaszai, de remek alakja és tartása is lesz. Tartsunk meg mindent oda ahova való. Ahogy stoplis cipőben nem focizunk parkettán, úgy sport ruhában sem salsázunk és riszálunk!



Ráadásul az óriás fali tükrök is kövérítettek.

5 megjegyzés:

Ildiko írta...

Elovastam a bejegyzést és meglepve tapasztaltam mennyi hasonlóság van zumba élményeink között :). Én két veszprémi helyen voltam, az első még oké volt ( fél órás laza bemutató óra), gondoltam a második jobb lesz :))


Hiú ábránd volt csupán!! Ott aztán tényleg nagyon ment a risza risza, egymásnak ütődés, szuper csapat vagyunk feeling, de csak a 2 "tanárnő" részéről, a tanítványokat szinte észre sem véve ők igazán jót buliztak.

Egy idő után kinyitották az ajtót, hogy jöjjön be levegő, így a szomszédos konditerem össze férfi és női, de főleg férfi egyede, "súlyzó kézből kidob és bámul" típusú játéka következett.

Persze ez akkor történt, amikorra már többnyire feladtuk a "tanárnők" utánzását és saját ritmusunkban össze-vissza vonaglottunk némileg követve a zumbakirálynőket, kb. mint egy beszívott birkanyáj :D.

Szóval zumba csak akkor, ha más lesz, mint egy tipikus diszkó riszáló táncparkettkirálynőkkel:).

Batka7 írta...

Na eddig sem gondolkodtam a dolgon, ezután meg pláne nem fogok zumbázni :-)))

Ditke írta...

Köszi az ilyen bejegyzéseket, enyhítik a lelkiismeret-furdalásomat, hogy én mennyire nem járok sportolni. Tulajdonképpen úgy veszem, hogy még jó, hogy nem pocsékoltam drága időm és energiám mondjuk egy zumba órára. :)

MuciFoci írta...

@ Ditke: Haha, szerencses vagy - neked eleve olyan alakod van hogy nem kell agyonsportolni magad, azert ez nagy elony! :)

@ Ildiko & Batka: akarhol panaszkodom, ketto ember kivetelevel (az egyik te vagy Ildi!) mindenki zumbaimado! Akik viszont ellenzik, az mind ugyanazzal talalkozott mint en...

Ditke írta...

Hát, ha az alakom miatt nem is kell (na jó, vannak gáz pontok, de a ruha ápol s eltakar :) ), de az egészségem miatt nem ártana...