2012. május 14., hétfő

Az Utolsó Dokumentum...

Most péntek délután van. Ebédre mekit ettem (pszt!) és most kólával öblögetek.

Az imént hívott az ügyvédünk. Nem tudom mi a sokkolóbb, vagy izgibb hír:

  • pusztán az, hogy hívott
  • vagy az hogy elmondta hogy a tulaj ügyvédje éppen most dolgozik az utolsó doksin, amit reméli, hogy még ma, vagy hétfőn továbbítani tud a mi ügyvédünknek?

Természetesen ez még mindig nem jelent számunkra semmi konkrétumot. Ha hétfőn a mi jogmókusaink megkapják a papírokat (amit eleve nem hiszek, mert tutira a postázással megint elcsesznek három napot minimum), akkor azoknak kell két nap, hogy elolvassák.

Én azt hittem hogy ezek után majd elküldenek nekünk mindent, hogy írjuk alá, és közben dobpergés (meg nádihegedű) szól majd a háttérben, ropog a petárda és dörren a tűzijáték, de neeeem. A százezer aláírt papírjaink egyike az maga a szerződés volt, szóval mi már aláírtuk, csak dátumozatlanul. A mi általunk megbízott ügyvédek feladata hogy a mi érdekünket legjobban képviselve  kerüljön rá a tintával írott dátum.

Itt jött egy újabb kurfli: naivan szintén azt hittem, hogy mielőtt aláírunk, akkor kupakot a tollról levéve ingatlanügynök (és közjegyző vagy hasonló) jelenlétében a lakást együttesen tüzetesen átvizsgáljuk, majd a végén elégedettségünket aláírással jelezve bizonyítjuk hogy ez biza a mi lakásunk lesz.

Nem így van.

Az ügyvédek látatlanul leigazolnának a nevünkben bármit, egyes egyedül az én felelősségem meggyőződni hogy a lakás megfelelő állapotban van. Az én kötelességem megtudni az ügyvédtől hogy hol áll a helyzet, és még mielőtt ők postára adják az általunk már hónapokkal ezelőtt aláírt szerződést,  nekem kell az ingatlanügynökkel egyeztetni, lakásra menni, és meggyőződni, hogy nem jártunk úgy, mint Richard Pryor a Költözés filmben (amikor még a medencét is elvitték az előző lakók).

Ez ugyan homlokegyenest ellent mond előzőleg hallottakkal, persze nem ez az egyetlen dolog. Liam (az ügynök) mondta, hogy szokás ezer fontos visszatartást kérvényezni, ami fedezi az esetleges károk javítását, pl ha kiköltözéskor beszakítják a falat, vagy otthagynak nem működő gépeket, szemetet a lakásban.
Amikor ezt kérdeztem az ügyvédtől, az kerek-perec mondta, hogy ilyen nincsen. Ha a tulaj otthagyja a szart, akkor az onnantól kezdve, hogy miénk a lakás, az a mi szarunk.

Ügyvédeinket utasítottam hogy az én engedélyem nélkül ne küldjék át a szerződést!

Mikor lesz ennek vége már...?

2 megjegyzés:

Ditke írta...

A spanyolok nem egy kapkodós népség, de ehhez képest a mi házvásárlásunk kismiska...
Részvétem :-(

MuciFoci írta...

Köszönöm, jólesik a sajnálás! :D

A dologgal nem lenne olyan különösebb problémám egyébként, mert minél később, annál több időnk van gyűjteni. Csakhogy az első nyári látogatónk már június közepe, vége fele érkezik, mégsem mondhatjuk nekik hogy London Eye helyett Ikea bútor összeszerelés lesz a program!
Meg hát, az albérletet felmondtam. Gondoltam max az ügyvédek fizetik a hotelünket... :)