2011. október 26., szerda

Sült Ratatuille Leves



500g paradicsom (az eredeti recept cseresznye parit kér, de én javaslom a normál méretű pareszt amit meg lehet hámozni)
2 cukkini 1X1 centis kockákra vágva
2 paprika vékony csíkokra vágva (én kaliforniait használtam a színek miatt. Meg azért mert itt az van, tv paprika nagyon nincs) a recept szerint ezt is meg kéne hámozni, de nem akartam külön sütögetni a paprikát
1 közepes padlizsán 1X1 centis kockákra vágva
1 lilahagyma vékony cikkekre vágva (én a karikával kiegyeztem...)
500ml húslé vagy zöldséglé
500ml paradicsomlé
olívaolaj

bors
friss bazsalikomlevél

A beolajozott, beízesített zöldségeket a bazsalikom kivételével előmelegített 200 fokos sütőben megsütöttem, majd mielőtt kivettem, nagy lábasban összemelegítettem a húslevet a paradicsomlével (és csaltam, mert adtam a leveshez szárított csipetkét), és amikor majdnem felforrt, hozzáadtam a zöldségeimet is. Levettem a hőmérsékletet és hagytam még rotyorászni egy kicsit, azután hozzáadtam egy nagy marék (khm normál marékkal rendelkezőknek talán elég a rendes marék mennyiségű) apróra tépkedett bazsalikomot, és hamarosan levettem a főzőlapról.

Szerintem nem kell hozzá semmi más, de akinek igénye van kenyérre, az használjon valami flancos kenyeret, hogy tényleg úgy érezze magát mintha éppen Provanceban ült volna asztalhoz. Vagy csak bontson egy jó üveg bort...

10 megjegyzés:

Thea írta...

Nagyon jókor jött.
Balzsam a lelkemre ez a leves.
Köszönöm!

gp írta...

Labels: Férfiaknak, lol :)

Chipmunk-19 írta...

Hát ezt kipróbálom!

Chipmunk-19 írta...

Muci. Hol vagy?

Ditke írta...

mi ez a csend kérem szépen?

Thea írta...

Két hónapja egy hangot sem hallatsz.
Máshol is visszavonultál.
Nem jól van ez így!

Thea írta...

Magyon nem jól!!!

Ditke írta...

BÚÉK, ha még olvasol...
Minden oké? Régóta nem adtál életjelet, kicsit aggódunk...

kovtama írta...

Nagyon eltűntél!!! Remélem nincs baj!!! Jelentkezz csak egy mondat erejéig:S

Thea írta...

Tényleg, csak pár sort!