2010. december 14., kedd

The Plumber

Úgy kell mondani hogy plámör. Vagyis vízvezeték-szerelő. Bár a 'szerelő' részt nem érzem idevalónak...

Előzmény és helyszín: londoni emeletesház fürdőszobája, alacsony víznyomás és bazi nagy vízkövek. Meg egy elektromos zuhany.
Merthogy Európa ezen oldalán, főleg ebben a városban igen gyakori ez a megoldás. Több féle van, az elektromos zuhany nem összekeverendő a power zuhannyal, a kettő közötti lényeges különbséget a víznyomás adja. Az elektromos a rendes vizes csövekből felvett hideg vizet melegíti fel, míg a power erőt is tesz bele, vagyis a víznyomást jelentősen növeli.

Nekünk elektromos van. Éppen ezért amikor Bécsben több év után először találkoztam rendes víznyomással, egy évig kezelték a fülemet utána. Otthon állandóan meglepődök hogy a felfordított zuhanyrózsa majdnem masfél méter magasan felnyomja a vizet.
Az itthoni fürdőszobában ez nem okoz gondot, sőt, az elmúlt hetekben már annyira lement a víznyomás hogy egy májusi esőben egyszerűbb lenne hajat mosni. Már a masina okádta ki a hatalmas vízkő darabkákat, a takarításon semmi nem múlott. Ami elég az elég.



Így jött a képbe a Plumber. Angol szokáshoz híven, lakástulaj leegyeztette vele, hogy reggel jön. Este hétre meg is érkezett, kicsit megkésve. Rögvest munkához is látott, fúrt, faragott, szilikonnal töltögetett mindenféle rést, majd maga után elpakolt.

Munkájának eredménye: ...

....
....
....

Eh... Elkezdtem leírni de kitöröltem. Inkább én vagyok a hülye, hogy azt képzeltem hogy logikus, hogy ha leszedek valamit a falról és mögötte foltot találok akkor azt letörlöm. Hogy ha máshová kell fúrnom a zuhanycsövet, akkor nem a plafonhoz igazítom, mert a logika azt diktálja, hogy az emberek 90%-a inkább a talajhoz van közelebb semmint a plafonhoz, de ez is az én hülyeségemet bizonyítja mert én az ő helyében felhívtam volna az ott lakót hogy mit szeretne inkább.
Túlzott elvárásomra utal, hogy én elképzeltem hogy a szilikont amit felken, majd szépen elken. Neeeem, a szilikon csak fel lett rakva, de nem lett elegyenlítve, és még a koszos ujjlenyomata is benne van.
Azt nem tudom mondani hogy gyerekkorom óta szilikonok körül forgok, de nő létemre nekem miért egyértelmű, hogy a szilikon nem oldódik vízben, ezért nem a WC-be nyomjuk bele a maradékot, hanem a szemétbe?!
Viszont azt tanultam Apától, hogy autót csak kitakarítva adunk vissza (autófényező). Még akkor is ha csak egy ajtót csinál meg, az autót az ügyfél úgy kapja vissza hogy sehol egy porszemet nem talál. Gondolom a Plumber nem Apával járt gyakorlatra, mert a lakásban szinte mindenhol (még a nappaliban is!) kis szilikondarabák gurgulásznak.

Írtam is a tulajnak egy e-mailt, hogy
Zuhany fantasztikusan működik. Köszönöm a gyors segítséget, igazán jó volt ma reggel rekordidő alatt elkészülni.

Most éppen teázom és hagyom hogy a vérnyomásom helyreálljon.

3 megjegyzés:

Thea írta...

Ezek szerint nem találkoztál a mesterrel...
Talán elküldted volna erre, arra!?
Csak mert megérdemelte volna...

MuciFoci írta...

Thea, egy angol 'szakemberrel' nem lehet vitatkozni, mert Ő minden tudást a hatalmában tart. Azt is tudja, amit még húsz év múlva sem találtak fel és te, a halandó kis homokszemcsécske a strandon maximum örvendezhetsz féktelenül hogy a szakember engedélyezi, hogy az Ő tudásának apró morzsáiból csipegethessél.

Nem voltam otthon, mire hazaértem már csak a romok maradtak. A vége az lesz hogy én szedem lejjebb a csövet, valószínűleg jobb munkát végzek majd, és ezt most mindenféle nagyképűség nélkül mondom...

Thea írta...

Azt elhiszem, hogy jobb munkát végzel!!!

Odaát így működik? A mesternek van igaza és nem a megbízónak? Kemény lehet!

///A férjemnek odaát kellene dolgoznia... könnyebb dolga lenne!///



*Köszönöm! Most láttam. Viszonzom, nem is tudom, eddig miért nem... :-)