2010. december 21., kedd

Megyek Vagy Nem Megyek?

A British Airways minden igyekezetet megtéve minden nap kora este, olyan hat óra körül közli a másnapi elindítandó járatok listáját. Ma délután először jutottam az információhoz frusztráció és gond nélkül, az oldal végre rendesen betöltődött és nem hergelt fel mindenféle hibaüzenetekkel.
 Rögtön vizsgálódni kezdtem és azt állapítottam meg, hogy a BA (ejtsd bíéj) inkább a kora reggeli és a kora délutáni járatát törölte Heathrowról.

Ma este már vezetni is mertem, mert annyira olvad a hó. Egyedül a parkolóban van még egy kis slatyak (kásás hó), de az utak csak vizesek. Rendben, a parkolónk nem a Heathrow kifutópálya végében van, tehát ott lehet hogy egy kicsit havasabb még a táj. Egy részről azonban nyugodt vagyok hogy talán kiolvadunk, hatkor megnyitották a kettes kifutópályát is, noha a reptér/országvezetés továbbra sincs a helyzet magaslatán.

Mert:
  • Mi a zzisten nyilát csináltak szombat óta, hogy csak kedden 18 órakor tudták megnyitni a második kifutót?!
  • Nekem magyarként egyértelmű, hogyha kiáll a szar a zsákból akkor jön a honvédség, és segítenek, legyen szó árvízvédelemről vagy hólapátolásról. Akkor hogy lehet hogy itt nincs rájuk szükség?! Végre a Közlekedési Miniszter (vagy mi a magyar titulusa) Philip Hammond bejelentette hogy hajlandóak kivezényelni a militaryt, hogy lapátoljanak, de a BAA (bíéjéj, a reptér üzemeltetői) főmuftija azt válaszolta hogy köszönöm, de köszönöm, nem. Most őszintén? Neki is suhintanék egyet egy hólapáttal. Az angolok még addig nem jutottak el hogy rendesen használják a hólapátot, nemhogy még egy repteret le tudjanak takarítani!!!
  • Az embereket már kérik hogy ne menjenek ki a reptérre, hacsak nem kaptak jelzést hogy a járatuk biztosan üzemelni fog. Így is, akiket már nem engedtek be a terminálba, azoknak építettek egy nagy sátrat, de még csak mosdó sincsen, csak a parkoló vécéjét tudják használni az emberek. Fűtés nincs (gondolom a klotyóban sem, de inkább a sátorra gondoltam elsősorban).
  • A BA ügyfélszolgálata használhatatlan. Ma délelőtt több sikerem volt felhívni a budapesti irodájukat, és ezúton is köszönöm a segítséget Szabinának, nagyon kedves és segítőkész volt, amit őszintén szólva az utóbbi 5 évben nem tapasztaltam magyar ügyfélszolgálatostól, de most nem akarom terelni a témát. Az angol számot felveszi az automata és bemondja hogy bocsi, de túl sok a hívás és ezért a vonalunk nem bírja. És akkor puff, szétkapcsol (aa zzzzanyjuk kínját....)
  • Az országvezetés, a reptér üzemeltetők és a média egymásra mutogatnak. Az előbbi vizsgálatot akar indítani, a második állítja hogy lehetőségeikhez képest felkészültek, a harmadik meg faarccal beolvassa mindezt a hírekben. Én magasról tojok a vizsgálatokra. Ahhelyett hogy tudományos jelentést kér a kormány arról, hogy tényleg ilyen telek várhatóak-e ezek után, inkább mennének havat lapátolni! Elképesztő hogy mit össze ugrálnak a szituáció körül, miközben emberek tízezreinek keserítették meg a karácsonyát. A feladat nem az lenne hogy kiderítsék hogy mitől esett ennyi hó, hanem az, hogy biztosítsák az ország elhagyásának, belépésének  lehetőségét.

Ujjal mutogatnak egymásra hogy 'nem ám csak itt van ekkora hóhelyzet, neeem, Frankfurtban is esett ám a hó, meg Párizsban is!'

Csak az én csőrömet piszkálja hogy Frankfurtban és Párizsban valószínűleg négyszer NYOLC centi hó szakadt le, amivel meg kell bírkózni, és a hóesés másnapján már igyekeznek rendbetenni a dolgokat?!

grrrrrrrr


Nade, jó hír hogy ma munkából amikor hazaértem, elugrottam boltba, és ki tudtam állni a parkolóból, és elmentem, meg visszajöttem sőt, még le is tudtam állítani az autót a Tomi kedvenc helyére. Ok, nem mondom hogy egy húzásból beálltam (mert csak öt autónyi hely állt rendelkezésemre a probléma megoldásához), de padkához közel és párhuzamban hagytam ott a kocsit, úgyhogy férj legalább nyugodt lehet.

Végezetül egy elgondolkodtatásnak: a londoni repterekkel még el is vagyok. Az áraik nem olyan vészesek, a szendvicsboltok, drogériák minimális prémiummal dolgoznak és az embernek nem kell vagyonokat elköltenie egy üveg vízre (nem úgy mint mondjuk a lehúzós Ferihegyen).
Amit hiányolok, az az ingyen hozzáférhető ivóvíz. Ha jól emlékszem Gatwicken van néhány kút, de más repterekről nem rémlik. Mióta szigorúan ellenőrzik a biztonsági ellenőrzésen átvitt folyadék mennyiségét, azóta a kisebb, drágább repterek (mint mondjuk a lehúzós Ferihegy) vihogva dörzsölik a tenyerüket és gonosz kuncogással feljebb és feljebb nyomják az innivalók árát.

Véleményem szerint ez betiltandó, ivóvízhez mindenkinek joga van, főleg késések esetén, és velem senki ne szórakozzon hónaljmosásra elegendő vízmennyiséggel. (Legutóbb amikor ezt eljátszották velem, 45 másodpercenként mentem vissza több vízért mire megszánt egy steward és a kezembe nyomta a másfél literes palackot. Onnantól haverok is lettünk). Sokáig hergelem magam, még írok az EUnak is ez ügyben!

De most, inkább hajmosás.

1 megjegyzés:

Thea írta...

Perszehogy mégy!!!
Remélem megírod mikor indul a géped!

Ne haragudj, játékba hívlak!
Kérlek, ha érdekel nézz be hozzám!