2011. január 22., szombat

Honnan Tudod Hogy Készen Állsz Az Anyaságra?

Amikor már tudsz olyan madártejet csinálni, mint anyukád. (Kivéve, ha anyukád nem csinál madártejet. Ilyen esetben inkább olyan madártejre gondolj, ami ízlett neked. Ha nem szereted a madártejet, gondolj másra)


Már hetek óta gondolkoztam, hogy madártejet kellene csinálni. Egyedül még sosem csináltam, de hogy legalább kilenc éve ettem utoljára, az is biztos.
Most úgy éreztem, eljött az én időm. Nem vacakoltam az internettel, egy viszonylag megbízható forráshoz, a 'Kati Mama Szakácskönyvéhez' fordultam. Eddig sosem tettem így, és már elnézést kedves Kati mama, de ezek után sem fogom.


Felhívás a szakácskönyv és egyéb recept íróknak:

Legyetek oly kedvesek, és amikor evőkanál cukrokról, lisztekről beszéltek, akkor jelöljétek be pontosan hogy csapott, lapos vagy púpos legyen az a kanál!


Jelentem, az én madarammal valami probléma van, mert a kész termék szinte szeletelhető állagú. Egyáltalán nem olyan mint Anyáé! Ráadásul, lekokszolt a lábas aljára (Kati mama, jössz egy gyöngyházbevonatú Bonyhádi lábassal). Persze a leégésről már csak akkor értesültem amikor öntöttem át a Kati mama által javasolt üvegtálba a puding sűrűségű masszát. Pedig a sűrűséggel még meg is békélnék, maximum nem azt mondom hogy hány kanállal kérsz, hanem azt hogy hány gombócot adhatok?

Szóval rendben lesz ez az anyaságra készen állás, de jó lenne hogyha egyesek publikálásukkal nem nehezítenék meg a dolgomat. Üzenem minden próbálkozónak, hogy akik állítják hogy a fehér pamacsokat ki lehet főzni a cukros tejben, mert az nem ég le, azok hazudnak. Jó a sima cukros víz is.



Amikor meg már tudok madártejet csinálni, akkor meg lesz még - gondolom úgy húsz évem - hogy megtanuljak rendesen lekvárt főzni. Lekvárt főzni a nagymamák tudnak igazán.

4 megjegyzés:

Évi írta...

Hűűűha,én madártejet nem tudok...:)

Unknown írta...

Madártejet ezer éve nem csináltam. Jó ötlet, a héten beiktatom :)

Nekem mindig azt mondták, hogy előbb legyen növényem, aztán háziállatom, ha ezekről tudok gondosodni akkor lehet gyerekem.
Nos én a növényeknél megbuktam, a kaktuszokon kívül más nem nagyon éli túl a lakásomban. :(

Viszont a két gyerek strapabíró :-)

Gabi a kezdő konyhatündér írta...

Imadok madartejet csinalni. Bar egesz eddeigi eletem soran szerintem egy rendes adagot meg nem ettem meg. Minden evben megkostolom, de rajovok, hogy meg mindig nem szeretem. Viszont a csalad szereti.Es most mar az itteni baratok is. Ha legkozelebb ennel szolj, osszedobok egy adagot neked. :))

MuciFoci írta...

@ Evi: lasd lentebb, Edit hozzaszolasat!
@ Edit: novenyek..? Hmmmm, akkor szerintem nekem sem lennenek jo eselyeim. Remenyt ad hogy a gyerekek strapabiroak! :D
@ Gabi: ok, ha az otodik nekifutasom is kudarcba fullad, akkor jelentkezem! Addig is szivesen megkinalnalak egy-ket gombocnyi madartejjel, de ha nem szereted, nem eroltetem.

Viszont olyba tunik hogy a megkemenyedett madartej kivalo toltelek palacsintaba.

Eljen!