2010. július 14., szerda

Jaj ugy elvezem en a strandot...

... Ottan annyira szep es jo, Annyi vicceset latok s hallok Es meg Bambi is kaphato!

Otthon jartunk es visszautazas elotti, meg az az elotti napon vegre lejutottunk a strandra is. Csopakot valasztottuk, mert 1. A balatonalmadi Wesselenyi strandot allitolag felujitjak es csupan egy wc mukodik (nekem az keves) 2. Az alsoorsi strandot 1975-ben teliultettek fakkal, amik mara akkorak lettek hogy delutan ketto utan mar csak arnyekban fetreng az ember, ha az alsoorsi strandon napra akarsz jutni negy utan akkor usznod kell a parttol 10-20 metert... 3. Balatonfured mar-mar elrettent a felujitottsagaval, parkolni keptelenseg (vagy dobaljad be szorgalmasan a ketszazasokat a masinanak) 4. Csopakon van bosegesen ingyenes parkolohely 5. A strandon igazan kulturalt korulmenyek vannak, a mosdokban rendesen van szappan, wc papir es rendszeres takaritas 6. Van nemdohanyzo terulet is 7. A szokasos bufefelhozatal mellett van egy kis bolt is, ahol elelmiszereket lehet kapni, vagyis senki nincs kotelezve a 380 forintos fel literes kolara.
Csutortokon nagyon hideg volt a viz, vagy negyed oraig tiprodtam a lepcson hogy hozzaszokjak a szamomra arktikus korulmenyekhez. Azert nem panaszkodom, mert epitettek ket lebego steget a strandon, az egyiken van egy kismedence is (Balaton vizzel), ugyhogy az melle telepedtunk le. A nap sutott, a viz lagyan ringatott es neha-neha egy egy 'fub***meg ez k***a hideg' felkialtasok tettek kellemesebbe a delutant.
Mikor megeheztunk (es ki ne ehezne meg, amikor folyton erzodik egy enyhe fokhagymas langos, vagy sult kolbasz illata?) felkerekedtunk bufet keresni. Az en 450 forintos hambim annyira finom volt! Igaz,nem volt benne paradicsom (elofordulhat hogy delutan fel egyre kifogynak, szoval no problem), csak salata, uborka, meg egy kicsi hagyma. Tomi langosa is jo volt, mert nem hozta azt a szokasos 'meg, meg, meg!' izkavalkadot. Mivel sem a tejfolnek, sem a sajtnak nem volt ize (meg extra fokhagyma szosszal sem) ezert abszolut nem ereztuk hogy fu, ebbol meg egyet kellene enni! Korulbelul egy oraval kesobb eszmeltunk fel, hogy a strandi desszert az a palacsinta es a kurtos kalacs. Nana hogy paleszra vallalkoztunk, ugyanabba a bufebe mentunk (gondoltuk hogy ha paradicsom nem volt, feltejezett tejfol, es aruhazlanc gazdasagos sajt volt, akkor finom palacsinta bizonyara lesz). Sem a kakaos, sem a fahejas palacsinta nem hizlalo ennel a bufenel. Eloszor is meg voltunk zavarodva, mert nem latszodot kivulrol hogy melyik paliban mi van, illatrol sem tudtuk megkulonboztetni, ugyhogy felig ki kellett bontani. A negyedik (!)harapasomnal mar feladtam es szetnyitottam az egesz palacsintat, mert en bizony meg mindig nem ertem el a kakaos reszhez. Ami azert furcsa, mert mutassatok nekem egy felnott embert akinek egy palacsinta tovabb tart mint 8 harapas... Az en kakaos, 150 forintos palacsintam bizony elegge dietas volt, egy 3X4 cms negyzetben helyezkedett el a nagyon vekonyan elegyenlitett kakaopor es en ott ultem bamban a vizparton hogy most akkor en panaszkodhatok hogy nem kaptam eleg kakaot, vagy ez csak az en egyeni szubjektiv velemenyem, es valojaban ez a normal?! Mindenesetre igy mar ertem hogy a strand miert van tomve vekonylabu laposhasu bombazokkal. Megjegyzem, a fahejas palacsintan annyira finom es vekony retegben volt a fahej (3X4 cms negyzetben) hogy szinte alig latszodott. Hazaindulas elott meg vettunk egy kurtoskalacsot, de erre meg ra volt egetve a cukor es celofan csomagolasban erkezett... Ugy tunik, oregszem, de ez mar nem a 'regi' (1998 idejen) kurtoskalacs volt, amit ott keszitenek frissen, es keresre porcukrozzak meg, es selyempapirba csomagolva adnak at. Penteken Tomi leszallitott engem megint Csopakra, es ezuttal siman es gyorsan atertem a bejaraton (ahol 10 percig kell sorban allni mert csak 1 kassza van 1db nyugdijazott lelkes dolgozoval, utana meg a jegyunket ervenyesiti eltepessel egy fiatal, bikinit viselo kollegina), szoval lecsengettem az egy felnottet (vagyis 600 forintot), es mar ki is heveredtem a napsugarak iranyaba a fuves (famentes) terulet kellos kozepere, es eldobott cigicsikkeket arrebb piszkalva (szegyelljetek magatokat dohanyosok!) neki is lattam a napsugarak felszivasahoz. Vegigneztem a viziaerobik orat, ami azert tetszett, mert a vizparton ugralo tanart vagy otven no (leany es mami) kiserte a bokaig ero vizben, mig a stegrol vagy otven no (leany es mami) ferje, pasija vagy apja nezte hogy hogy ugral a tanar a vizparton. Mikor visszajott Tomi, ezuttal ugy okoskodtunk hogy ott erdemes enni, ahol mar sokan esznek vagy nagyon hosszu a sor. Igy tortent hogy kivalo sult kolbasz es jol megrakott (paradicsomos!) hamburger kerult elenk. Eves utan pancsoltunk az addigra mar melegedo vizben, ezuttal szeretnek gratulalni azon tanari karnak amely leviszi a 13-14 eves lanyokat strandra es kitalalja hogy futoversenyt csinalnak a derekig ero vizben, ahol az aktualis versenyzoknek egy feher polot kell atvenni stafetakent. Soha ennyi oromteli kamasz arcot nem lattunk egyben mint ott...
Tovabba szeretnem kihangsulyozni a nyaralni induloknak hogy:
1. cigicsikkeket es egyeb cigarettacsomagolasokat a kukaba helyezzuk. A talaj egyik resze sem megfelelo ezen dolgok tarolasara.
2. Anyukak, PLEASE take it easy! Egesz nap hallgatni a karogasotokat ahogy uvoltoztok a gyerekkel mert az megfogott egy fucsomot, vagy veletlenul ralepett mas torolkozojere eleg idegesito! Fogjatok fel hogy a gyerek is nyaral, ti is nyaraltok, es ha nem birjatok elviselni hogy Boti egy kicsit megkergult a nap alatt akkor bereljetek hazat ahol van uszomedence es Boti kussban ulhet a napernyo alatt egesz nap, a strandot meg hagyjatok meg azon csaladoknak akik szeretnek kielvezni a Balaton adta oromoket. Akinek nem bikinije, ne vegye magara...
3. A strandon is van elovilag. A kacsacsaladokat sem labdaval megdobni, sem vizipisztollyal leloni, sem megprobalni lefogni oket nem illik, es oszinten szolva eleg gusztustalan emberi magatartasra utal.
Fentebb emlitett anyukaknak ilyenkor joga van a gyereket (ferjuket?!) egy sallerral jutalmazni, de ugyanakkor meg is kerdeznem hogy mifele nevelest tud adni a szulo a gyereknek hogy az ilyeneket csinal?
Kovacs Eszti ismert dala:
Ha végre itt a nyár, és meleg az idő, Az ember strandra jár, mert azért van itt ő. Míg anyu öltözik, az apu ideges, Hogy olyan lassan készül el, hogy addigra este lesz. Jaj, úgy élvezem én a strandot, Ottan annyira szép és jó, Annyi vicceset látok, hallok, És még Bambi is kapható. A strandon az is jó, hogy van még sok gyerek, És van homokozó, és labdázni lehet. Csak azt nem értem én, sok néni mért sikít, Ha véletlen egy labda épp egy bácsira ráesik. Jaj, úgy élvezem én a strandot, Ottan annyira szép és jó, Annyi vicceset látok, hallok, És még Bambi is kapható. De apukára is én azért ügyelek, És mindig odavisz a lelkiismeret, Ha fekszik a napon és izzad már szegény, Kis vödrem vízzel megtöltöm és rálocsolom mind én. Jaj, úgy élvezem én a strandot, Ottan annyira szép és jó, Annyi vicceset látok, hallok, És még Bambi is kapható. De este szomorú a hazafelé út, Mert otthon az anyu a fürdőkádba dug. Bár volt vele ezért már nagyon sok vitám, Mert ki hallott még ilyen dolgot, fürdeni strand után? Otthon nem szeretem a strandot, Abban semmi se szép, se jó. "Gyorsan mosdani!" - mást se hallok, És még Bambi se kapható.

5 megjegyzés:

Ági írta...

Mint mindig, most is telitalálat az írásod, nagyon jó stílusban "veted papírra" a gondolataidat! :) Nagyon tetszik ez a beszámoló :)

Viki írta...

Naggyon jó volt, kicsit ott éreztem magam én is a Balatonon és veled együtt rágtam (utólag) a kakaó nélküli palacsintát.:)

orsi írta...

Balaton egy átverés! Drága üres palacsinta.. Sosem csipáztam. Velence, lángos :D
A beszámoló viszont király volt!
Orsi

Chipmunk-19 írta...

:-) Ezt Almádiban olvastam a strandon a Blackberrymen, miután jókorát szentségeltem egy a gyerekével üvöltő anyukán :-) telitalálat!

e-agi írta...

Mi is borzasztó palacsintát és még borzasztóbb lángosokat ettünk a Balcsin! Nekünk bejött az alsóörsi strand, szeretünk fa alá telepedni! :)
A víz sajna még hideg volt, akkor is, mikor mi jártunk ott, de majd megyünk még! :)
Megunhatatlan a Balaton..-imádom az északi partot!!
Tetszett a bejegyzés!!!:)
e-agi