2010. augusztus 22., vasárnap

Red Onion Marmalade, Cottage Pie es egy Csokitorta

Vasarnap delutan, majdnem ot ora. Mar lekestem arrol hogy boltba menjek, setalni meg kesobb szandekoztam menni, de legalabb a tegnap esti vacsora parti nyomait kilencvennyolc szazalekban eltuntettem. A maradek ket szazalekba sorolnam az ures uvegeket, a nappaliban diszelgo hutoszekrenyt es Zsoltiek szekeit. Tegnap - jol megcsuszva - unnepeltuk Tomi szulinapjat, vacsorara hivtunk meg par baratot es kivetelesen en foztem. Ebbol adodoan irto buszke vagyok a teljesitmenyre es az ures tanyerokra, meg akkor is ha nem is egyedul csinaltam mindent. Tomi megpucolt villamgyorsan ket kilo krumplit, mig Kata baratnomre rabiztam a Lilahagyma marmalade-t, ami vegulis hagymalekvar lenne forditasban, de annal sokkal, de sokkal tobb! Ime a menu: Lila hagyma marmalade friss salataval, olaszos lusta vinaigrette-el, egy cikk Beef paradicsommal, baguette karikakkal es Tescos pastetommal 2 fele Cottage pie parolt bebirepaval es spargaval Szulinapi focilabda formaju torta, Isti kivalo cukraszkezeinek munkajaval Na, kifejtem. Lila hagyma marmalade receptjet itt megtalalod: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1404/red-onion-marmalade mult heten talalkoztunk vele egy etteremben es rettenetesen megtetszett az ize. Olyan igazi oszies eloetel, kicsit maceras elkesziteni, sok melletteallast igenyel, de ket kilo hagymabol kb 36-40 adagot lehet kihozni. Meg jo hogy Kata otthon volt, mert kulonben nem tudom hogyan egyeztetem ossze a szoba atrendezessel es a tobbi fozessel... Mindenesetre szuperul elkeszitette, pedig allitolag nem is tud fozni! Olaszos lusta vinaigrette: mivel nem volt ido arra hogy alaposan kikeverjem a balzsamecetet az olivaolajjal, ezert csak kanallal osszekevertem a kettot, megborsoztam, megzsalyaztam, megolaszfuszerkeverekeztem es mar kesz is volt. A beef paradicsom, vagy beefsteak paradicsom nem mas, mint egy oriasi paradicsom. Egyes darabok lehetnek akar fel kilosak is, es nagyon izletesek, meretuk miatt a tanyeron is eleg hatasosan mutatnak. Tescos pastetomokat mindenkinek szivbol ajanlom. Tobb fele variacioban is kaphatoak es nagyon finomak. En ket felet vettem, mindenki azt valasztott amit akart, gombas szarvaspastetomot, vagy francia konyakos csirkemajpastetomot. A Cottage Pie a tokeletes British Food. Daralt marhahussal es krumplipurevel keszul, nagyon egyszeru es szerintem nagyon is finom! Nem kell mast tenni, mint az olajon megparolt hagymara radobni a daralt hust, osszekeverni, megpiritani kicsit, hozzaadni egy konzerv apritott paradicsomot, ket evokanal paradicsom puret, 250ml husleveskockat es ket kozepes sargarepat felkockazva. Ezt hagyni kell rotyogni, nekem egy kicsit hig lett ugyhogy levettem belole egy bogrenyi levet es kesobb aprankent vissza-adagoltam. So, bors, zsalya. Az eredeti cottage pie-hoz krumplipuret hasznalunk, egy tepsi aljaba leteritjuk a fentebb leirt husos szoszunkat, es ezt befedjuk a purevel, villaval osszeborzoljuk kicsit a felszinet es sutoben osszesutjuk. Tipp: a pomme puree-t kis gomocokban ovatosan tegyuk a szosz tetejere es lapogassuk el villaval, kulonben belefordul es a martas megszinezi azt. Meg egy tipp: ha nem teszed be rogton a sutobe (mert mondjuk nem a konyhaban allva izzadtan akarod fogadni a vendegeket), akkor szamolj azzal, hogy a pure felszivja a martast, tehat nem baj ha az higabb! Korulbelul 20 perc alatt osszesul es talalhatod is. Na jo, meg egy tipp: a krumplipuret kicsivel tobb tejjel keszitettem mint normalisan (mert a sutoben kiszarad), es pasztinakot (zellergyokeret) is adtam hozza, illetve szerecsendioval izesitettem. Kata baratnom azonban laktozerzekeny, de nem akartam hogy o csak nezegesse a vacsorat, igy tovabbfejlesztve az alapreceptet, egy kulon tepsiben keszitettem neki valo Cottage Pie-t is. Vekonyra (kb 3mm) szeletelt krumplit (es pasztinakot) megparoltam a paroloedenyben. Kulon kikevertem olivaolajat, zsalyat, fustolt orolt paprikat es minden reteg burgonyat ezzel megfestettem. Ez azert jo, mert nem szarad ki a teteje. Mivel egy tepsi egy kicsit sok lett volna Katanak, ezert a tepsi felenek tetejet megszortam reszelt Manchego-sajttal (ez nem mas, mint juhtejbol keszult sajt, Spanyolorszag Manchego reszebol. Azert szeretem hasznalni, mert karakteres ize van, de megsem annyira eros mint egy pecorino, es nem is olvad ugy szet mint mondjuk a trappista vagy cheddar sajt. Isti tortait, sutemenyeit pedig azert szeretjuk, mert annak ellenere hogy angol alapanyagokbol kell dolgoznia, mindig tokeletes eredmenyt er el a magyar receptekkel is. Osszefoglalva: a hetvegem faraszto volt, de kulinaris es St Luciarol importalt rumos elvezetekkel es jo baratokkal volt teli. Kepeket majd talan kesobb, de Tomi most elment Fulham-Manchester meccsre es elvitte az apparatot.

Nincsenek megjegyzések: