2010. október 5., kedd

Pásztor Istvánnal Kapcsolatban

Olvasgatom a Naplót, nézegetem hogy a Pásztor kézilabdás elütött egy zebrán átkelő gyalogost, aki a helyszínen az életét vesztette. Akit érdekelnek a 'részletek' és még nem hallott eleget a skandallumról, olvassa el a cikket, én nem kívántam megejteni a Napló oldalán a százvalahanyadik hozzászólást, úgyhogy inkább itt fejteném ki a véleményemet, még akkor is ha csak én olvasom majd el.

  1. Utálom a nagyképű autós viselkedést. A sebességhatár az azért annyi amennyi - főleg városon belül -  amiért. Az ötven az ötven, nem 50+10%+5 satöbbi. Az utakat közösen használjuk, a vezetési érzékkel alig rendelkezők, a buszok, a terepjárók, motorosok, a magukat magabiztosnak és értelmesnek képzelő hülyegyerekek (vagy kalapos öregemberek), előzékeny vezetők és a gyalogosok. Igenis tiszteletben kell tartani a másikat és betartani a KRESZT (azt, amit nyomtatásban kiadtak, nem azt amit mindenki magának gondol!)
  2. A gyalogos nem hülye. Az autósok szeretik leüvölteni a gyalogost, mert az nem néz körül, vagy lelép az autó elé. Lehet szitkozódni, de én azt mondom, nem mindenkinek van jogosítványa. Aki nem vezet, aki nem vesz részt forgalomban aktívan az hogyan tudná a sebességet felmérni helyesen?! És miért feltételezné a gyalogos hogy a távolból közeledő autós éppen gyorshajt, mert úgy tesz mint aki nem látta a 30-as táblát az előző kereszteződés után?  A gyalogos nem tudja, hogy a nap éppen kisüti az autós szemét és az örül hogy az utat látja maga előtt, nemhogy még az őszi színekbe öltözött férfit a járdaszegélynél... Pontosan ezen okok miatt tesznek ki sebességkorlátozó és zebrára felhívó táblákat.


Ha egy autós elüt valakit, akkor tettéért felelnie kell, pláne ha az áldozat az életét vesztette. Nyilvánvalóan minden éremnek két oldala van és igen, kíváncsi volnék Pásztor álláspontjára is (nem az ügyvédére). A helyzetet súlyosbítja, hogy egyik oldalról nézve van egy sportolónk, aki eddig csupa-csupa jót hozott a városnak és az országnak is. Hiánya a pályáról azonnal érezhető volna és természetesen mindenki szeretné hogy továbbra is sok dicsőséget hozzon nekünk. Ugyanakkor ez az ember elkövetett egy óriási hibát. Elítélem? Naná. De leginkább az érdekel, hogy a veszprémi rendőrség (bíróság, stb) hogyan reagálja le az ügyet. Mert hiába a jó ügyvéd, az ítéletet a bíróság hozza majd.



Én úgy érzem hogy minket cserben hagytak. Papa javulgat, köszöni szépen. Már amennyire egy 80 éves ember egy járdán történt elütésből annyira gyorsan tud javulni.
A tettesről természetesen  nem tudták megállapítani, hogy telefonált-e vezetés közben (mert ugye nem lehet azt bebizonyítani, az csak a Grissoméknak megy) és hát hímezünk-hámozunk, de a féknyom alapján arra következtetünk hogy semmi.



Ravasz volt a fickó, mert a kórházba többször is bement sajnálatát és bűntudatát kifejezni (Pásztornak erre már nem volt lehetősége). Biztosította a Mamát, hogy természetesen bármiben segít, legyen az fürdőszoba, rehabilitáció - bármi. Aztán eljött a tárgyalás (vagy mi, mert én nem voltam ott) napja, és a srác már nem jelent meg. Hanem az apja. Merthogy a harminc év körüli, éppen munkába igyekvő építkezésen dolgozó, Opel Combo vezetője külföldre ment dolgozni. Ahám, külföldre. Én nem tudom hogy hova, nem tudom hogy meddig, csak azt, hogy eddig semmiféle támogatás nem érkezett, a Mamának ugyanúgy egyedül kell megbírkózni a Papa ellátásával, míg az elkövető ki tudja hol sörözget péntek esténként. Az ígéretek a mindenben segítésre vonatkozólag a semmibe foszlanak.


Kártérítés - kacagnom kell! A magyar (vagy veszprémi?!) szabályok értelmében, egy autós ha  elgázol egy gyalogost, akkor az autó biztosítása kártérítésre is jó. Igen ám, de kártérítést csak azután állapítanak meg, miután a bíróság ítéletet hozott. Az meg a baleset után több hónappal van ugyebár. Addig az áldozat teremtse elő zsebből a pénzt az olyan apróságokra, mint gyógytornász, zuhanytálca vagy esetleg ápoló. Aztán persze, nem is biztos hogy kap kártérítést, mert amíg a tettesünk külföldön sörözik, addig a hatóságok megállapíthatják hogy az, aki a járdán ütött el egy gyalogost, az nem is hibázott.


3 megjegyzés:

Kiko írta...

Nem is nagyon tudok mit hozzáfűzni a leírtakhoz, csak annyit, hogy sajnálom a Papáddal történteket.:( Jobbulást Neki és kitartást!

Az pedig, hogy otthon a gyalogosnak az életét kell kockáztatnia, ha lelép a zebrára, mert az autósok többségének eszébe nem jutna, hogy meg kell állni, sőt, inkább még a járdán is elütik szerencsétlen embert, és a bíróság még ilyen nyilvánvaló esetnél is hónapokig húzza a pereket... hát erre pedig komolyan szavaim sincsenek, vagyis lennének, de azt inkább nem írom le... :(

Batka7 írta...

Papádnak további gyors regenárlódást, nektek pedig kitartást! Teljesen igazad van, hogy igy kikelsz magadból...remélem, azért jó(amennyire lehet) vége lesz!Emlékszem még barinöm balesetére(autó gegen autó)...örület ami akkor is ment!
Az autós-gyalagos kérdést illetöen kicsit más a véleményem - de nem akarlak ezzel hergelni:-))) Tény, hogy saját gyalogos énemet én is leüvölteném a kocsiból, mert biza sok ilyen van - sajnos. Persze vadállat autós is - Ausztriában mondjuk inkább pancserok vannak, akik hetente egyszer veszik elö a kocsit...Kikonak nem tudom mi a véleménye erröl, de szerintem ök már nem óvatosak, hanem nem tudnak vezetni! Ertem ezt a nem autóályán közlekedökre... na pofa befog!
Minden jót nektek!

MuciFoci írta...

@ Kiko: Koszonom!

@ Batka: azt hiszem kicsit felreerthetoen fogalmaztam. Nem arra akartam utalni hogy a gyalogos vakeger es jogosan megy at az uton korbenezes nelkul. Szerintem nagyon fontos hogy korbenezzunk es meggyozodjunk az ut tisztasagarol mielott lelepunk. Ha nem latjuk az utat, nem lepunk le. Megvarjuk a zoldet. Ha mar villog a zold amikor lelepunk akkor szedjuk a labainkat, stb.

Szerintem Europaban a nemetek vezetnek a legjobban autopalyan! :) Persze mindenhol van utemtelen mazsola, illetve kohogo autojat bivalyerosnek kepzelo sofor, de hiszek benne hogy tobb odafigyelessel es elozekenyseggel kevesebb baleset lenne. Varoson kivul es belul egyarant.