2012. május 17., csütörtök

Proust Kérdőív

Chipmunk és Müzli is bevont a kérdezz-felelekbe. Most pótolom a restanciámat és válaszolok! Ki gondolta volna hogy egy írásos interjú ilyen komoly munkát igényel? Íme az én válaszaim a Proust-kérdőivre:

1. Mikor nevetett utoljára úgy igazán, teljes szívből?
A hétvégén. Mondtam valamit, a Tomi röhögött rajta, én meg azon röhögtem hogy ő hogy röhög.

2. Mikor sírt utoljára?
Tavaly Decemberben.

3. Min tud igazán felháborodni?
Sok mindenen. Bármin. Igazságtalanságon. Mellébeszélésen. Őszintétlenségen. Sunyiságon.

4. Minek tud leginkább örülni?
Lelkiállapottól függ. Néha elég egy délután amikor kellemesen süt a nap, olykor viszont a saslengés is kevés, mint Bono feleségének a Beautiful Day című számban.

5. Mi az, ami a legjobban elkeseríti?
Az  igazságtalanság és őszintétlenség.

6. Mi a kedvenc színe?
Berendezésben mostanában a fehér és hasonló lágy színek jönnek be, ruhákban viszont szürke, fekete, kék, zöld, rózsaszín, de nemrég vettem egy citromsárga pulcsit is.

7. Mi a kedvenc étele?
Bármi, ami finom és nincs benne hal vagy egyéb vízi termék... Öt legkedvencebb öt országból: paprikás krumpli, sish taouk (libanoni pácolt csirke tekercs), pizza, bécsi szelet és vegetáriánus szushi (sok szójaszósszal és gyömbérrel hogy elnyomja a tengeri fű ízét)

8. Mi a kedvenc itala?
Szeretem a csapvizet (ahol iható), koktélom a mojito, de meg kell említsem az igazi Piroska szörpöket is. Ők az etalon bambikat illetően! (A kólát letagadom, pedig...)

9. Ki a kedvenc zeneszerzője/zenésze/együttese?
Nem gondolnám hogy ennyire szofisztikált volnék, az abc minden betűjére tudnék mondani valakit akit szívesen megnéznék élőben. Bon Jovi, U2, Guns and Roses már megvolt, Madonnára vágyakozom (még akkor is ha fegyvert szegeznék a homlokához hogy nekem az Immaculate Collection-ről daloljon, ne az újabb elektroszarjaival villogjon), sajnálom hogy Queen, Michael Jackson már szóba sem jöhet, de évente egyszer (főleg a Bécsi Filharmonikusok Újévi Koncertje után) mindig elhatározom, hogy több komolyzenei behatásnak kellene alávetnem magamat.

10. Ki a kedvenc írója/költője?
Ugyanaz mint fent. Elolvasok bármit, ami jó. Tavaly több időm volt olvasni, nagyon élveztem Jodi Picoult könyveit, Victoria Hislop három eddig megjelent kötetét is mindig jó levenni, és bár magyarul olvasni lassan már-már banális, Fejős Éva könnyed olvasmányai is bejöttek (bár lehet hogy inkább azért mert utazásról szólt?)

11. Ki a kedvenc festője?
Most nagyon menőnek érzem magam, mert tudok mondani legalább egyet: Jack Vettriano. Az 1951-ben született skót festő  számomra tökéletesen elkapott tengerparti jeleneteket festett meg. Nemrégiben a londoni Nemzeti Galériában megnéztem a Turner kiállítást, és az sem volt kiskutya. Sosem voltam előtte még tárlatvezetésen, sosem tudtam hogy a festményekben mennyi minden szerkezeti dolog lehet a színeken, ecsetvonásokon, és együttes hatáson is. Nagyszerű élmény volt!

12. Melyik a kedvenc filmje?
Erre a kérdésre egyszer azt válaszoltam hogy Dirty Dancing. Kiröhögtek. Máig nem értem mi a rossz ebben?? Másik kedvenc a Bourne trilógia. A negyedik rész Matt Damon nélkül nem lesz az igazi...

13. Mi az a hiba, amiért a leginkább elnéző tud lenni?
Ha véletlenül első osztályra ültetnének hosszú távú repülésen. Még sosem utaztam első osztályon, és long haul-on (long hól) is csak egyszer (St Lucia).

14. Mi az a hiba, amit nem tud megbocsátani?
Amikor valaki annak ellenére hogy tudja, hogy ő hibázott, mégis megpróbálja úgy csavarni a történetet hogy úgy tűnjön, én vétkeztem.

15. Kivel nem szeretne találkozni a szaunában?
Sem a munkatársaimmal, sem pedig valami menő modellel. Előbbi elől elszaladnék, utóbbit kikötném és enni adnék neki. Nem érdekel hogy ő azzal védekezne hogy 'bármennyit ehet akkor is ilyen vékony' mert ez hülyeség. De annyira lennék kedves hogy nem a szaunában etetném meg.

16. Kivel békülne ki a legszívesebben?
Szüleimmel. Hármas, ötös és tizennégyes pontok idevágnak.

17. Kik azok a történelmi szereplők, akiket csodál?
Nem kifejezetten történelmi, de szívesen megnéztem volna a jelenetet, amikor azt mondta valaki, hogy ő bizony ki fogja szedni a mézet a méhek alól. Vagy amikor valaki azt mondta hogy ő ezt a furcsa testű növényt megeszi, és persze a többiek arcát, mikor kiderült, hogy a sárkány-gyümölcs nagyon is finom. Ide szeretném sorolni Magyarország jelenlegi miniszterelnökét, Orbán Viktort is. Noha ő sem mézet, sem finom gyümölcsöt nem hozott a magyaroknak, mégis ő az egyetlen ember akiről tudok, aki a híres Oxford Egyetemen tanulhatott négy hónapig, és mégis egy büdös szót nem tud angolul a mai napig. Legalábbis nemigen hallottam még angolul nyilatkozni,  de persze lehet hogy vannak betanult szövegei. Azért meg pláne csodálom, mert  89-ben még a videolejátszókat is úgy kellett belopni az országba, akkor ő hogyan tudott kimenni tanulni nyugatra...?

18. Kik azok a történelmi szereplők, akiket a leginkább megvet?
Erre biztosan sokan ezt válaszolják: Hitler. Hozzátenném Gaddafi (vagy Kadafi magyarul, azt hiszem), Murabak, a Titanic és a Costa Concordia Kapitányai, de a listám korántsem teljes.

19. Kit vagy kiket tart hősnek a mindennapi életben?
Április végén volt a London Maraton. Én már a kezdetnél meghatódtam, nagyon dícséretre méltó a kitartásuk. Ugyanígy sok sikert az Olimpián indulóknak! Kevésbé menő hősök, de mindig elgondolkozom, hogy valakinek valahol az a munkája, hogy a szemetet válogatja hogy ne kerüljön újrahasznosítható anyag a szemétdombra. Minden elismerésem nekik!

20. Melyek Ön szerint egy férfi legfontosabb tulajdonságai?
Legyen megbízható, őszinte, karakán, humoros, sportoljon és legyen ambíciója. Önmagukról lemondott emberekkel nem tudok mit kezdeni. Pedig meg kéne tanulnom, mert lassan egész Magyarország ilyen lesz...

21. Melyek Ön szerint egy nő legfontosabb tulajdonságai?
Lásd 20. pont, plusz: sose hagyja magát hogy egy férfi elnyomja.

22. Mit tart Ön a legfontosabb erényének?
Nekem erényem? Ööööö... Erről inkább mást kéne megkérdezni...

23. Mit tart Ön a legnagyobb hiányosságának?
Hogy matekból olyan sík vagyok mint a nagy Alföld. Amint számokat látok, bepánikolok. Azt hiszem, nem kaptam megfelelő alapokat általános iskolában.

24. Mi az, amitől a legjobban fél?
Attól hogy egyszer rákos leszek. Vagy hogy fogorvoshoz kell menni.

25. Hol élne a legszívesebben?
Ha sem a pénz, sem a környezet miatt nem kellene aggódni, akkor valószínűleg lenne egy ház lent az Óceán partján (több partján is), lenne egy vityilló a Balaton felvidéken, egy Londonban, egy Korfun/Zakinthoson, és gondolom akkor már beférne egy valahol Innsbruck környékén is.

26. Hogyan képzeli el a földi boldogságot?
Hát az előző kérdésre adott válasz elég jó kezdőpont, de amíg egészség és harmónia (meg rendszeres fizetés és nyaralások) van, addig nagy gáz nem lehet. Esetleg ha a cipőgyártók elismernék a lábméretemet és több cipőt vehetnék...

27. Történt-e az Ön életében igazi csoda?
Azt hiszem, eddig nem. Bár autóbalesetet szépen megúsztam két héttel azután hogy megálmodtam....

28. Miben vagy kiben hisz Ön?
Hiszek az agykontroll és a nap erejében...

29. Milyen feliratot látna szívesen a sírkövén?
Semmilyet. Nem akarok sem sírkövet, sem sírt. Ha ez a helyzet áll elő akkor kéretik poraimat a tengerbe/óceánba hinteni egy meleg strandon. Inkább egyenek meg a kishalak, minthogy kopogjon a fadobozon a rámborított föld. Az olyan depresszív.

30. Ha visszamehetne a múltban egy tetszőleges korra vagy napra, melyiket választaná?
Nem mennék vissza. Kivéve ha ott lehetnék a Live Aid első sorában!

31. Ha előre mehetne a jövőben egy napra, évre, évszázadra, melyiket választaná?
Nem mernék... Félek attól hogy olyan lesz mint a Mad Max és az én újrahasznosítási törekvéseim végül rossz hajú felnőttekre és koszos gyerekekre jutna. Bőrruhában!

32. Mit kívánna magának egy jó tündértől?
Plusz 10 centit hosszában, két számmal nagyobb lábat, anyagi biztonságot, Tominak még sok év focit és jobb időjárást Angliának.

33. Kinek a sorsára cserélné el az életét?
Elviekben senkiére, de vannak páran akiktől szívesen elfogadnék egy-két elemet...

+1

34. Kinek tenné fel ezeket a kérdéseket?
Mivel a kérdéseket két helyről is megkaptam, nem nagyon tudom kinek úgy továbbadni, de van 43 (!) előfizetőm és pár új vendégem, nagyon szívesen olvasnék róluk!





6 megjegyzés:

Thea írta...

Fincsi!

Még párszor biztosan visszajövök elolvasni!

vyckie írta...

Nekem jól megtanították a matekot.Szerintem Sellei Abigél jó tanár volt.:)

vyckie írta...

Na jó nem titokzatoskodok Viki vagyok általánosból.:)

MuciFoci írta...

Haha, Szia Viki! :)

Én is nagyon szerettem az Abigél nénit, szerintem a probléma még mélyebbre vezethető vissza (én ugye a Dózsában kezdtem, ahol körmös járt ha valaki nem értett valamit, mondván biztos nem figyelt), aztán utána jött a Marika néni... Szegény Sellei tanárnő már bármit tehetett nekem mindegy volt. Genetikai matekrendellenességem van. :) Még jó, hogy nem fizikusnak mentem!

Ági írta...

Elloptam, beraktam a blogomba, megválaszoltam... :) Viszont, azt nem tudom, van-e hozzáférésed az újhoz...

MuciFoci írta...

Ugy tunik, nincs, de emailben atdobhatnad! :) Elore is koszi es bocs hogy csak most valaszolok, nem lattam a kommentet eddig.