2011. április 11., hétfő

Fegyvert Kovácsolok A Testemből

Jegyzet magamnak a közeli jövőre nézve.


Most még csak január van, annak is a huszonhetedik napja. Vasárnap lesz harmadik teljes hete hogy beiratkoztam egy konditerembe (egyszerűség kedvéért mostantól gym, vagyis dzsim, ahogy az angolok is mondanák). Futok. Ellipszis trénerezek. Taposok. Korcsolyázógépezek. Pumpálom a vasat kézzel és lábbal. Izmoskodok a Power Platen. Lazítok a Power Platen (PP). Hasizmot fejlesztek földön fekve és karizmokat szálkásítok három és két kilós súlyzókkal.

Tervezem még beiktatni valahova a jógát is, mert a jóga jó, a jóga segít hogy lazább legyek.

Természetesen nem tettem ki magamat mindenféle nehezen tartható céloknak, ezért úgy számoltam, hogy hetente négy alkalom elég is lesz. Gondoltam hétfőnként munka előtt elmegyek a munkahelyemhez közeli gymbe, szerdán az otthonhoz közelibe, csütörtökön ebédszünetben kiugrom majd egy húsz perces PP edzésre, majd szombat reggel ismét az otthonihoz közeli Virgin konditeremben üdvözlöm a dolgozókat.

Többé kevésbé tartom is a menetrendet, kivéve, hogy PP edzésre csak egyszer tudtam kimenni, mert múlt héten is, meg ma is pont havi csoportos örömködés van a cégnél és ilyenkor átváltozok pincérlánnyá. Néha legszívesebben begöndöríteném a hajamat, pirosra rúzsoznám a számat és felvenném azt az otromba gyógycsizmát amit Magyarországon a mai napig viselnek a menzásnénik és az óvónők. Persze rágóznék is, és amikor egyes sznob aprólékos kollégák ezt-azt kérnek még, akkor a rágót a homlokukra ragasztanám. Gonosz vagyok, de nem szeretek körbeugrálni senkit sem, főleg nem olyanokat, akik kihasználják a helyzetüket és hamar előjön belőlük a van sapka-nincs sapka probléma.

Nem akarok elkanyarodni a témától, csak rá akartam világítani hogy vagy lehetne mondjuk kettőkor a PP vagy nem kellene egyeseknek problémát csinálni abból hogy a kitett öt féle keksz mellett miért nincs még két másik féle is. Szóval be kell érnem a heti háromszori mozgással. Nem mintha lenne többre erőm vagy időm, de valami határt csak meg kell húzni valahol. Különben hogyan kovácsolok fegyvert a testemből?!

Amit eddig megállapítottam:
  1. Az új konditermek (merthogy egy tagságival használhatok több klubot is) sokkal jobban néznek ki, mint az előző ahova jártam. Tisztább is. A gépek is újabbak. A zene is jobb éééés, vannak nyújtógépek is!
  2. Ugyanakkor sokkal több fiatal jár ide, tehát megvan a húzóerő hogy ne csak sóhajtozzak a gépeken hanem ténylegesen mozogjak
  3. A spinningnek már a látványa is rosszulléttel tölt el. Kizárt hogy kipróbáljam. Pedig nekik még diszkófények is vannak meg jó hangos zene.
  4. Sok a kerekesszékes és  nekem jó érzés egy olyan helyen edzeni, ahol mindenki egyelő eséllyel indul
  5. Szinte nincs is olyan klubtag akinek igazán nagyon kellene fogynia.
  6. Ellentétben a nők 40 százalékát simán beíratnám valami hízókúrára, ezek a nők azok, akik valószínűleg modellek, vagy hasonlók. Lehet hogy a legújabb divatnak megfelelő ruhák jól állnak nekik, de döbbenetesen gebék pucéran, két csoffadt mellbimbójuk idétlenül lóg le a bordájukról. Medencecsontjukra felakasztják bugyijukat és úgy kezdenek el öltözni. Amikor lehajolnak a harisnyájukért, azon kapom magam hogy felvérteztem magam a szakadás hangjára. Amikor a gerincük kiszakítja a hátukon a bőrt. Nem szép látvány. Mozogjanak persze, de néhányat elnéztem, ők azok akik legalább negyven percet futnak hegymenetben iszonyatos sebességgel, majd utána mindenféle izomgyakorlatokat végeznek. Elhiszem hogy vannak alkatilag vékony nők, de ezek a nők szerintem veszélyeztetik önmagukat.

Amit eddig megtanultam:
  1. Fontos hogy mit eszünk. Najó, ez annyira nem volt nagy újdonság, de megfigyeltem hogy vannak olyan ételek, amiket ha ebédre eszek, akkor este is simán megy a futás. Csak mindig elfelejtem leírni hogy mik voltak azok. Tegnap például hiába ettem humuszt, sonkát, sajtot, tabbouleh-t (paradicsomos hagymás petrezselyemsaláta) meg egy szelet kenyeret, mire a futógépen öt perc után úgy felkeményedtek a vádlijaim hogy nem tudtam ráállni a lábamra
  2. Fontos hogy mit akarunk elérni. Súlyvesztés, Alakformálás, Izomtömeg növelés vagy csak általános fitnesz? Magyarul: fogyni, szálkásodni, izmosodni (mint a Schwarzi...), vagy karban lenni akarsz inkább? Például: ha fogyni akarsz akkor magas intenzitású mozgást kell végezned (futás, biciklizés, és bármi, amivel a pulzusodat meg tudod emelni és magasabb szinten tartani). Ha otthon megcsinálsz reggelente ötven felülést, vagy naponta háromszor lépdelsz lassan öt-öt percet a taposógépen, ne várj hatást. Ha a pulzusod nincs megemelve, akkor sem fogyni nem fogsz, sem pedig az erőnléted nem fog javulni. Valahol el kell kezdeni, tehát kezdetnek nem rosszak ezek sem, de lássuk be: azok a kockáshasú csajszik akik fejpántban vigyorognak a reklámokban, azok nem ezzel a módszerrel lettek olyanok amilyenek
  3. Nem mindegy milyen tevékenység számít extrának. Egyes helyeken olvasni, hogy naponta legalább harminc percet kellene mozogni. Csakhogy nem ér beleszámolni a munkába menetelt (hacsak nem biciklivel jársz), nem ér belevenni, ha negyediken laksz és nincs liftetek. Mindenkinek onnan kezdődik a (minimum) fél órája, hogy elvégezte a napi rutinját. A takarítás, ablakpucolás, fűnyírás és bokormetszés mind-mind fizikai munka és továbbra sem sport.
  4. Nem szabad vizet inni hasizmozás előtt. Különben kuruttyol és fel akar jönni
  5. Eleinte 50 perc kellett hogy edzés után lezuhanyozzak, hajat mossak és megszárítkozzak. Ezt sikeresen leredukáltam 46 percre. A cél 40. Ha 40 perc alá tudom nyomni akkor nagyon király vagyok (vagy elköltöztem melegebb éghajlatra, ahol nem kell hajat szárítani)

Amit észrevettem:
  • Hogy női testekről ábrándozok (de nem a gebékéről!). Formás fenekeket, lapos hasakat, cellulitiszmentes combokat és bikinis posztereket látok magam előtt. Ezek a 'ribik' gondoskodnak, hogy ne sinkófáljam el az edzést.
Amire kíváncsi vagyok:
  • Hogy kezdeti lelkesedésem és elszántságom meddig tart ki.
  • (Honnan szedtem azt a szót, hogy 'sinkófálni'?????)

6 megjegyzés:

Ági írta...

:) Elismerésem! :)
Sinkófálni: nekem a Szaffi című meséből rémlik.

orsi írta...

Már megint nem sikerült elsőre elküldenem a hozzászólást.. Hülye blogger!
Szóval: de ezt nem januárban írtad, hanem most áprilisban, nem? Vagy mi van?

MuciFoci írta...

Orsi... :) hogy ez a blogger mindig veled szur ki! :D

De, a bejegyzest januar 27-en irtam es ugy mentettem el hogy automatikusan aprilis 11-en jelenjen meg. Igy most meg tudom irni az osszehasonlito bejegyzest is! :)

Névtelen írta...

Mar neharagudj, de magas pulzusszamnal valoban vesztesz a sulyodbol de az szenhidrat es feherjetartalekbol megy aztan izomfeherje aztan zsir vagyis a hajad amit el akarsz tuntetni komotosan kell nem nagyerokifejtessel pl gyorsfutas
Hanem bicajozas kocogas eklipt esetleg uszas minimum 40 perchogy valami maradandot is alkoss (miertis?) mert lassu terheleskor a szenhidrat utan a zsirt fogja bontani legnagyobb reszben ami a celod. Sok logika nincs abban hogy lemegy valaki a kondiba szetdolgozza magat es varja a nagy fogyast mert o nagyot tolt... Pont ezzel szed meg fel egy kis sulyt mint izom es amit kiizzadott azthiszi milyen jol fogyott majd igyisugyis visszakell potolni a vizet az allando.

Névtelen írta...

Izomepitesen kivul az egyetlen profit ami lehet az a novekvo allokepesseg.

Kaja reszhez meg olvasd el az etelek taperteket es lebontasi idejuket -emesztesi ido
Hasznos lesz a gyim-gyum szuperhealty kajak helyett egy sima szelet hus is vagy egy normalis kaja akar reggel. Es csomo nasit sporolhatsz hogy nem vagy folyamatosan ehes. A nagyemberes posthoz(tetszett amugy azis meg az osszes post jo) azert tartjak a melynovesu eladokat a boltba hogy feladjak nekunk a termeket az also polcokrol amit elertek :)

MuciFoci írta...

Kedves Névtelen,

Igazad van. Az nem ér semmit ha valaki naponta öt percet fut mint egy félőrült, ahhelyett hogy mondjuk fél órát kocogna.

De elég sokaknak szerintem még az én írásom is elég radikális, hát még a te - teljesen reális - tápanyag elemzésed is! :D Úgyhogy egyáltalán nem haragszom! :)