2011. április 20., szerda

Emléktárgyak a Királyi Esküvőről

Nagy Britannia kateandwilliam lázban ég.

Már ránk szóltak, hogy mostantól Catherine és nem Kate, de nem tehet senki semmit, ugyanis a nép (alattvalók?) annyira a szívébe zárta a common girl-t (kommon görl, polgárlány), hogy képtelenek emelkedett néven szólítani. Az állandóan mosolygó lányt mindenhol örömmel fogadják, és komolyan mondom lassan egész London vele lesz kitapétázva.

A cinikusok persze a hajukat tépik (mennyi adónkba fog kerülni ez az esküvő?!), én viszont igyekszem a pozitív oldalát nézni a dolgoknak. A boltok tömve vannak hivatalos és nem hivatalos emléktárgyakkal. A hivatalos emléktárgy az, amire a királyi ház áldását adta. A többi nem számít hivatalosnak, de ez nem okozott problémát, hogy készüljenek melltartók és bugyik 'fit for a princess' felirattal (természetesen a plakátokon mosolygó modell barna hajú mint Kate, és elegánsan, gyöngynyakláncban pózol a hercegnőknek is megfelelő fehérneműben - ami egyébként tényleg szép), tegnap rendeltem a Twinings Teaházból a Kate által ihletett Earl Grey keveréket (fémdobozos kiszerelésben 5 font), láttam három különböző színben William and Kate feliratos anyagot (15 font/méter), amit méterben lehet kapni, láttam temérdek bögrét (5-40 font), tányért (10-50 font), kistányért (8-40 font), képeslapot (3 font) és konyharuhát (5-20 font) mindenféle színben, formában, minőségben, és persze árban, mint ahogy zárójelben jeleztem is.


Bal oldalon KATEA - speciális kiszerelésű teafilter. Az ifjú párt kell egy-egy bögrébe lógatni

Díszpárnahuzatnak? Ágyneműnek? Függönynek vagy csak ingnek? Te mire használnál ilyen anyagot?
A boltok teli vannak brit zászlókkal, minden évben előjön a Union Jack (a brit zászló) a divatban, de idén tavasszal különösen menő a lakást zászlós párnákkal, ágyneművel feldobni, és persze a női pénztárcák is hasonlóan megkapják a csíkokat keresztben. Természetesen minden üzletág úgy készül ahogy tud, a t-mobile reklámot csinált, a Carphone warehouse (telefonbolt) különleges esküvői ajánlatokkal csábítja a vásárlókat, a környezet tudatos Body Shop pedig forgalomba hozta a - union jack-es kupakos - limitált szériás testápolóját, tejszínes eper illattal.

A Selfridges üzlet kínálata. Az alsó polcon látható tányérok jelenleg 18 fontba kerülnek, ezek voltak az első, nagy port kavaró nem hivatalos emléktárgyak. A felső polc közepén levő bögrék darabja 40 font (lehet hogy ezért remegett a kezem amikor fényképeztem?) Várom, hogy akciózzák a relikviákat..

Éééééééés, mától megindult a 2011-es szabiszezon! Teljes az eufória. Ma reggel a metró utazóközönségének nagy része farmert viselt és óriási bőröndöt cipelt. A húsvét mindig is fontos az angolok számára, hiszen itt nagy péntek és húsvét hétfő is munkaszüneti nap. Jövő hét pénteken az esküvő miatt is lesz egy munkaszüneti nap, plusz a kora nyári munkaszüneti nap* az azutáni hétvon, május másodikán lesz. Idén, aki teheti az utazik, és mindössze három szabadnappal 11 napig lehet távol a munkahelyétől!

Én sem teszek másképp. Bár szívesen megnéztem volna az ifú párt, de az unokahúgom híre előbb érkezett mint a Williamék eljegyzése, úgyhogy bocs WK, de rsvp: no**! Holnap tehát számomra is megindul a szabiszezon, irány Magyarország, éljenek az unokahugik, a grillsütők és a Balaton!

Marble Arch, 2011 Április 20


Visszatérve Kate-re:
  • Nem értem, hogy a magyar sajtó miért hívja Vilmosnak a Williamet, ha a Kate-t nem hívja Katinak
  • Vajon a Kate tud magának online rendelni holmikat?
  • Vajon ő hogyan bírkózik meg a vőlegénye nagymamájával? Nagymama, ne szóljon már bele mindenbe!
  • Hogyan teszi rendbe az apósjelöltjét? Charles, megmondtam hogy nem akarom hogy a köszöntő beszéded órákig tartson!
  • Vajon tud-e a férjének főzni, ha akar? Felicity, elmehet haza. A hercegnek ma este én készítem a vacsorát. Oh, Felicity? Megmondaná hogy hol találom a konyhát ebben a palotában?
  • Hogyan egyezteti össze a férjének a meghívottjait (államfők és királyok) a saját meghívottjaival (a szülőházához közeli kocsma főnökével)? Helló, vőlegény, vagy menyasszony? Menyasszony, és Ön? Vőlegény. Csodálatos. Mivel foglalkozik? Hol ez hol az, de többnyire gondoskodok róla torkok ne legyenek szárazon, kocsmáros vagyok. És Ön? Hát igen, az én munkaköröm is változatos... Én a francia államelnök vagyok... de én sem szeretem ha a torkom száraz!


* Angliában az ünnepnapok a karácsonyt kivéve nem fix dátumokra esnek. Úgy is hívják őket, hogy bank holiday, vagyis banki szünnap. Ezt a nyolc napot úgy időzítik az évben, hogy mindig hétfőre essen, például a május nap (mayday), az mindig május első vasárnapjához legközelebb eső hétfőn van, csak úgy, mint a késő nyári munkaszüneti nap, ami augusztus utolsó vasárnapjához legközelebb eső (augusztusi) hétfő. Karácsony és új év ha szombatra vagy vasárnapra esik, akkor az azt követő hétfő (és kedd) kerül munkaszüneti napnak. Tiszta sor!

** RSVP: (áreszvípií) respondez sil vous plait. A francia nyelvből elterjedt meghívókon szereplő mozaikszó. Jelentése? válaszolj kérlek.

4 megjegyzés:

Kiko írta...

:))) Hihetetlen ez a sok royal wedding-es ajándéktárgy! Azt hiszem, ha jut rá időm, akkor a tanácsodat megfogadva jövő héten én is csatlakozok a sorba és elkészítem azt a karikatúrát Róluk ;)
Az utolsó Kate-es bejegyzésen jót mosolyogtam, és szerintem kicsit se bánd (tudom, hogy nem bánod :)), hogy lemaradsz a nagy eseményről, valamelyik otthoni csatorna azt hiszem úgyis közvetíteni fogja az esküvőt élő adásban. Unokahúginak meg majd elmesélheted, ha már nagyobb lesz, hogy Ő bizony olyan, de olyan fontos személy, hogy még az angol királyi párnál is fontosabb! Szóval hajrá Luca! ;)
Neked pedig jó utat haza és jó pihenést!

orsi írta...

Hülyék ezek az angolok :D A szünnapokért meg irigy vagyok! :D

Viki írta...

Hihi, hát a Kate-ről szóló bejegyzés nagyon nagy.:) Jó pihenést, hamarosan találkozunk.:DDD

Sweety írta...

Jó pihit Neked:)Vilmosnak és Katinak pedig sok boldogságot:D