2011. április 14., csütörtök

Alakul A Fegyver

De ahogy Zoli is mondta, nem mindegy hogy milyen fegyverről van szó, kard, pisztoly, esetleg shotgun? (Naná hogy bomba...)

A héten írtam már, hogy milyen nagyszabású akcióba léptem január elején. Most hozzátennék még egy kicsit (nem vagyok rácsavarodva a témára, ááá, dehogy!), mert január 27-e óta elég sok minden történt.

Csak súlyváltozás  nem. Február közepe óta nem vagyok hajlandó mérlegre állni. Nem és kész. Parányi fürdőnkbe lépve mindig vetek egy gonosz pillantást a lapos jószágra, fogaim között sziszegve küldöm el melegebb éghajlatra a testzsírszázalék mérőjével együtt. Már tudok úgy fogat mosni hogy észre se vegyem a mérleget a sarokban.
Hetente négyszer megyek 'edzeni'. Van ugyan programom, amit követhettem volna, csakhogy rajtam kívűl száz embernek van hozzám hasonló programja, és így nem fértem hozzá a gépekhez. Egy idő után idegesített, hogy az egyórás tervet két óra alatt tudom csak teljesíteni, mert annyit kell várnom. Inkább órákra járok be, hetente két aktív (zsezse szerint vérthányós órákra), és kétszer gyakorlom a jóga művészetét.

Feladtam a tervemet, hogy reggelente megyek gymbe, mert ha igazán őszinte vagyok, akkor nekem a reggel nem is kezdődik el 9-ig, úgyhogy 5.30kor csak akkor tudok felkelni ha valahová utazok.

Szóval súlyom nem lett kevesebb. Valószínű, hogy izmaim kezdtek kialakulni (hah! Az egyik óra után két napig alig tudtam magamra csukni a vécéajtót, olyan izomlázam volt), és néhol enyhe khm, kerületcsökkenést figyeltem meg magamon. Múlt héten több év után először megvásároltam az első XS-es pólómat - persze lehet, hogy csak el volt méretezve, vagy másképp kéne hordani mint ahogy én teszem, de ettől függetlenül az XS az iksz-es, és most nem beszélek a szűk 10-es gatyákról.

Elképzelhetőnek tartom, hogy jobban menne a fizikai fogyás, ha koplalnék. Nem kevesebbet evésről, hanem koplalásról van szó. Engem hagyjanak békén a diétákkal. 90 napos diéta? Egy hét után meghülyültem a szabályoktól. 13 nap alatt 8 kiló mínusz? Bikaszar... A harmadik napon az időjárásos weboldalon a felhőket szürke kenyereknek láttam, és azon gondolkoztam hogy megennék-e egy szürke kenyeret (mindenféle kérdés nélkül vajjal, és esetleg egy kis lekvárral azonnal!). Nem is beszélve az idegességtől, hogy szerencsém van olyan világban élni, ahol mindenféle finomság kapható, én meg egyek salátát?! Huszonöt fok alatt??  Napsütés nélkül? Akkor inkább maradjon az extra kihívás, és vállalom, hogy gonosz emberek nagy sportolásom hallatán odavessék az arcomba hogy 'nem is látszik'.

Vajjal és lekvárral a fehér és szürke kenyér is jó!

Én kifejezetten büszke vagyok magamra, hogy a kardió órákon már nem én vagyok a legtunyább. Hogy képes vagyok ütemesen felüléseket csinálni, hogy erőmet beosztva valahogy végigcsinálom a feladatokat és nem adom fel már a harmadik mozdulatnál. Jógánál rengeteg fejlődni valóm van, de alakulok. Néha  úgy érzem hogy rövid végtagjaim csápokként fognak szerteszét csapódni az univerzumba ha nem engedem el magam rögtön, de valahogy akkor is végigcsinálom, amennyire csak tudom.

Mintha valahol azt hallottam volna régen, hogy amennyi ideig tartott felszedni a többlet kilókat, annyiszor kettő ideig tart egészségesen megszabadulni tőlük. Ha ez igaz, akkor sok dolgom van még, legalábbis nagyon hosszú...!

5 megjegyzés:

Thea írta...

Nagy szemétség, de végigröhögtem! Nagyon restellem, de Te tehetsz róla, mi az ördögért kell így fogalmazni?!

Ugyanakkor, Veled vagyok! Hajrá Muci!!!!!!!!!!!

Sweety írta...

A jóga fantasztikus dolog. Meglesz a gyümölcse a sok munkádnak!!majd úgyis érezni fogod hogy mikor van szükséged a mérlegre, addig jó helyen van ott a sarokban, nem kell hogy magadat sanyargasd vele folyton!:)

Chipmunk-19 írta...

koplalni még csak véletlenül se koplalj, a legnagyobb baromság. A kardióban lesz a titok nyitja, javasolnám, a kocogást, lassan, nem túl magas pulzuson, a zsírégető zónádban. Ezt ki tudod számolni. Vagy az intenzív sétát, vagy pl. nordic walking - ebben tudok segíteni, ha érdekel. Ami nekünk Gábival bejött, hogy leszoktunk a kenyérről, esti szénhidrátos kajákról, több zöldség, gyümölcs, de ezeket biztosan tudod. A jóga is fasza, hosszabb távon fogod érezni a jótékony hatását, én még most is csinálom, bár már 1-2 gyakorlatot ki kellett iktatni, mert Barnabás panaszkodik. A mérleggel meg ne paráztasd magad :-) vagy tedd a szőnyegre és úgy állj rá, akkor legalább tízzel kevesebbet mutat ;-)

Boroka írta...

hallooo!
Na, kerem a januari bejegyzest vegignevettem es ezt sem kevesbe. Meg mindig imadom, ahogy irsz, komolyan. :) Kicsit lemaradtam a blogoddal, de igyekszem bepotolni.
Na, de a lenyeg. Nem akarok okosnak latszani, de errol hallottal mar: http://www.curves.co.uk/ (haha, igen, direkt a uk-sat linkeltem be Neked) En januar ota csinalom+zumba es latvanyos, tobb mint latvanyos az alakvaltozas. Tegyem hozza, hogy nem koplalok. Ja, es meg azt is tegyem hozza, hogy csinalhattam a fenekemmel barmit, semmi valtozas, de ettol igen.:) Ja, es csak fel ora es akkor mesz, amikor akarsz.
Ennyi. Kivancsi leszek, h mit szolsz hozza.

MuciFoci írta...

:)) Mindenkinek koszonom!
Chipmunknak igerem hogy nem fogok koplalni, es ebben annyira biztos is vagyok hogy most el is dobtam a csokiskeksz papirjat.
Sweetynek uzenem hogy a merleg jol van, meg mindig nem baratkozunk, foleg az otthoni 'visszafogott' es foleg 'szenhidratmentes' taplalkozas utan.
Vegul Borinak: en egy eves szerzodest kotottem a hozzam kozel levo konditeremmel, ahova x osszegert korlatlanul jarhatok. ez melle mar sajnos nem tudok befizetni egy masik csoportot (plusz Curves nincs a kozelemben), de amiket csinalok orakat, azok hasonlitanak ehhez Curves programhoz, csak nem fel, hanem 1 oraban csinaljuk. Mondjuk abban bemelegites es nyujtas is van.

A lenyeg azonban az, hogy otthon ketten is megdicsertek hogy milyen szepen alakulok (a tobbiek biztos elfelejtettek), es csupan egyetlen egy volt aki vigyorogva kozolte velem hogy hiztam... :)